Opuszczam Królestwo
Adiego, odbudowa jest już na ukończeniu. Publikuję spis nadzorowanych przeze
mnie budów oraz rozpoczynam pisanie dziennika mojej nowej przygody.
~Ehwar
Ehwar pochodzi z Królestwa Adiego. Królestwo to zostało założone na
początku XXII w. przez Adikę, córkę legendarnego kapłana Boga Wody Xionca. W
2939 r. Królestwo Adiego zostało prawie doszczętnie zniszczone przez najazd
Smoka Kresu. W bohaterskiej walce śmierć poniósł król Adi XII. Jego żona, Adika
zwana Odważną oddała swe życie w obronie ich syna. Adi XIII dorastał w ukryciu,
w górskiej chacie. Od małego przejawiał talenty wojskowe. W 2955 r. stojąc na czele
pospolitego ruszenia wydał bitwę Smokowi. Nie udało się zabić gada, jednak
strącono go z powrotem do Kresu. Nie był to koniec nieszczęść spowodowanych
przez Smoka. Królestwo musiało podnieść się z ogromnego kryzysu gospodarczego,
który hamował jego rozwój przez następne 30 lat.
Ehwar urodził
się w 2980 r. w bocznej linii rodu Xionców. Bardzo chętnie pomagał w odbudowie
zniszczonego Królestwa, szybko się uczył i awansował. Już w wieku 17 lat został
prawą ręką Adiego XV. Wiele lat
trwało przywracanie Królestwa do jego pierwotnej potęgi, jednak odrodziło się
ono jeszcze wspanialsze niż przed wojną. Ehwar doskonalił swój kunszt
budowniczy i konstruktorski, sam został autorem wielu innowacyjnych rozwiązań.
Pewnego dnia, latem 3000 roku, przechadzając się ulicami,
spoglądał na piękne budowle, podziwiał solidne mury obronne oraz sieć dróg i
kanałów. Uznał, że jego misja w tym mieście jest już skończona. Poprosił króla
o możliwość opuszczenia miasta, a ten przystał na prośbę swego zaufanego doradcy.
Ehwar wyruszył w nieznane. W podróży spotkał Grzmota, władcę jednego z państw
Phimosis. W historii Królestwa Adiego zatarł się fakt, iż Xionc odgrywał ważną
rolę w powstawaniu jednego z państw Phimosis, Dyktatorsiej Rebuliki Asgardu.
Słuchał wielu opowieści o wspaniałości czterech królestw graniczących ze sobą i
zapragnął je zobaczyć. Po dotarciu na miejsce ujrzał majestatyczne Brodenland
oraz Judeopolonię, zaawansowaną techniczne Samotną Górę i Asgard, którym
rządził Grzmot. Państwo to znajdowało się pod sporym wpływem politycznym i
ekonomicznym sąsiadów.
Phimosis zamieszkiwały trzy rozumne rasy: humanoidalne koty - Khajity, ludzie i krasnoludy.
Mapa Phimosis sporządzona przez kartografa Judeopolonii zimą 3000 roku, tydzień po przybyciu Ehwara:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz